Innstillinger Veiledning

Oppgradering av ProMed

Oppgradering av ProMed

Det publiseres jevnlig ProMed oppgraderinger. En ny versjon inneholder alt fra ny funksjonalitet, feilretting og tilpasning av eksisterende programvalg basert på de tilbakemeldingene vi får fra våre brukere.

Her er en kort guide som viser hvordan du selv oppgraderer programmet:

Steg 1 – Se etter ny versjon

Se etter ny versjon

Fra toppmenyen i ProMed velger du Hjelp, Se etter ny versjon.
Som vist over ble det funnet en nyere versjon, og en nettside for nedlasting vises.

Steg 2 – Last ned ny versjon

Nettsiden for nedlasting vil åpnes i din standard nettleser. Vi har laget en veiledning som viser fremgangsmåten i de vanligste nettleserne:

ProMed Oppgradering - Nedlasting Edge

Her ser du et eksempel på nedlasting i Microsoft Edge.
Når filen er ferdig lastet ned er det viktig at du velger å åpne/kjøre filen.

Denne veiledningen er under produksjon.

Eksempel på nedlasting i Internet Explorer

ProMed Oppgradering - Nedlasting Chrome

Her ser du et eksempel på nedlasting i Google Chrome.

 

Har du Windows 10 med Microsoft SmartScreen aktivert?

Avhengig av oppsettet på din maskin kan du få varsler eller andre menyvalg hvor du må bekrefte åpning/kjøring av filen.

Windows SmartScreen

Som vist over må trykke på «Mer informasjon» for å få valget «Kjør likevel» om du har SmartScreen aktivert i Windows 10.

 

Steg 3 – Pakk ut nedlastingen på din maskin

ProMed Oppgradering - Pakk ut

Når nedlastingen åpnes/kjøres ser du et lite programvindu med tre knapper.
Velg «Unzip» for å pakke ut oppgraderingen på din maskin, og når du ser at den er fullført kan du trykke «Close» for å lukke programmet.

Steg 4 – Hent oppgraderingen i ProMed

ProMed Oppgradering - Hent oppgradering

Etter at oppgradering er lastet ned og pakket ut kan du hente oppgraderingen i ProMed. Dette gjør du enkelt via Verktøy, Vedlikehold, Hent oppgradering.
Følg videre instruksjonene som dukker opp.

Viktig tips!
Er du i nettverk med flere brukere? Husk å være inne som Systemadministrator for å få tilgang, og at alle andre må være ute før oppgraderingen startes.

Har du spørsmål eller skulle du stå fast underveis kan du alltids ta kontakt med ProMed Kundestøtte for bistand.

Har du en kommentar til innlegget?